project-pic

Vaana brändiuudistus

Sosiaali- ja terveysalan yritys Palvelutili halusi uudistaa brändinsä. Agenda toimi yrityksen kumppanina projektissa, jossa luotiin yritykselle uusi nimi, sekä päivitettiin yrityksen ydinviestit ja visuaalinen identiteetti.

vaana.fi

project-pic

Tavoitteet ja kick-off

Palvelutili on osa samaa konsernia kuin Smartum, jonka sosiaali- ja terveysalaan liittyvistä toiminnoista yritys eriytettiin itsenäiseksi toimijaksi. Uusi yritys tarvitsi vahvan brändi-identiteetin, ja kumppaniksi valikoitui Agenda Helsinki.

Projekti aloitettiin työpajoilla, joissa käytiin läpi ja päivitettiin yrityksen arvot ja ydinviestit. Työn aikana nousi esiin kysymys yrityksen nimestä (Palvelutili), jossa oltiin huomattu käytännön haasteita. Tehtiin päätös tutkia nimen vaihtamista.

Agenda ja Palvelutili tuottivat nimi-ideoita, joiden pohjalta validoitiin shortlist potentiaalisista valinnoista. Työn tuloksena yrityksen nimeksi päätettiin ja rekisteröitiin “Vaana”. 

Visuaalinen identiteetti

Yrityksen visuaalinen identiteetti uudistettiin, kun nimi oli päätetty. Ilmeessä haluttiin luoda jatkumo konserniin (Orange Company), joten ilmeen päävärinä pysyi oranssi. Muotokielessä korostettiin luotettavuutta, lähestyttävyyttä ja skandinaavista minimalismia.

project-pic

Verkkosivut ja sovellukset

Ilmeen näkyvimpänä jalkautuksena suunnittelimme ja toteutimme Vaanalle väliaikaisen esittelysivun (vaana.fi). Ilmeen materiaaleja on luotu myös muita kanavia, kuten sosiaalisia medioita, varten.