Asiakastiedon listautuminen

Asiakastieto listautui keväällä 2015 pörssin päälistalle. Suunnittelimme kampanjan visuaalisen markkinoinnin yhteistyössä viestintätoimisto Tekirin kanssa. Käyttöliittymäsuunnittelu, graafinen suunnittelu, kuvitus, verkkokehitys, ylläpito ja seuranta

Tavoitteet

Suomen Asiakastieto tarvitsi pörssilistautumistaan varten listautumiskampanjan visuaalisen ilmeen ja materiaalit, sekä verkkosivut kanavaksi sijoittajaviestinnälleen. Viestintätoimisto Tekir koordinoi hankkeen viestintää, ja mukana olivat pankit OP-Pohjola ja Nordea. Hankkeen aikataulu oli tiukka, ja lopullisen kaupan arvo 200 miljoonaa euroa.

project-pic
project-pic

Prosessi

Määrittely 

Suunnittelu aloitettiin yhteisillä tapaamisilla projektiryhmän kanssa, johon kuului edustajia sekä meiltä, viestintätoimistosta, pankeilta että asiakkaalta. Hankkeen ilmettä varten päätettiin käyttää kuvitusta, sillä asiakkaan ilmeessä ei ollut määriteltyjä visuaaliseja elementtejä valmiiksi käyttöön. Verkkosivujen laajuus ja sisältösuunnitelma määriteltiin.

 

Suunnittelu

Aloitimme hankkeen visuaalisen konseptin ja ilmeen suunnittelulla. Asiakkaan brändin kannalta sopiva kuvitustyyli löydettiin, ja luonnokset kaikista materiaaleista tuotettiin. Verkkosivuista tuotettiin tarkat rautalangat, teknisten integraatioiden toteutus selvitettiin ja visuaaliset suunnitelmat tarvittavista sivuista tuotettiin.

 

Tuotanto

Rinnakkain etenivät kuvitusten tuottaminen, esitteen taitto, mainosten suunnittelu ja verkkosivujen tekninen kehitys.

 

Käyttöönotto

Toimitimme mainos- ja painomateriaalit tuotantoon tiukalla aikataululla. Verkkosivut julkaistiin useassa eri vaiheessa, jotka vaativat kukin muutoksia esimerkiksi navigaatioon.

project-pic
project-pic

200 milj. EUR 

 

arvoinen listautumisanti 2015 OMX Helsinki

project-pic
project-pic

Tulokset

Kun kello soi Helsingin pörssissä, oli Asiakastieto onnistuneesti listautunut ja kampanja maalissa. 200 miljoonan euron osakekauppa oli saatu tehtyä, ja projektin kaikki osapuolet tyytyväisiä. Olimme onnistuneet pysymään tiukassa aikataulussa sekä julkaisusuunnittelun, mainonnan että verkkokehityksen osa-alueilla.

Se mitä erityisesti arvostin oli asenne työntekoon. Ylititte odotukset.
-Nina Härkönen

project-pic