project-pic

Asiakastiedon listautuminen

Asiakastieto listautui keväällä 2015 pörssin päälistalle. Suunnittelimme kampanjan visuaalisen markkinoinnin ja digitaalisen sijoittajaviestinnän pääkanavan yhteistyössä viestintätoimisto Tekirin kanssa.

www.investors.asiakastieto.fi

Tavoitteet

Suomen Asiakastieto tarvitsi pörssilistautumistaan varten listautumiskampanjan visuaalisen ilmeen ja materiaalit, sekä verkkosivut kanavaksi sijoittajaviestinnälleen. Viestintätoimisto Tekir koordinoi hankkeen viestintää, ja mukana olivat pankit OP-Pohjola ja Nordea. Hankkeen aikataulu oli tiukka, ja lopullisen kaupan arvo 200 miljoonaa euroa.

project-pic
project-pic

Työkokonaisuudet

Hankkeen ilme

Kampanjailme perustui Asiakastiedon brändi-ilmeeseen, jota haluttiin kuitenkin raikastaa. Kampanjailmettä varten päätettiin luoda uusia kuvituselementtejä, joilla visualisoida yrityksen toimintaa.

Sijoittajasivut

Verkkosivuja varten suunniteltiin rautalangat, tekniset integraatiot ja visuaalinen layout. Sivut kehitettiin WordPress-alustalle ja niihin integroitiin Nasdaqiin toimittavaa ajantasaista pörssi-informaatiota. Julkaisu tapahtui eri vaiheissa kampanjan etappien myötä.

 

Markkinointiesite

Esite oli yksi kampanjan kulmakivistä. Sisällöntuotantoon ottivat osaa useat osapuolet, koordinaation hoiti Tekir ja julkaisusuunnittelun Agenda. 

Mainonta

Mainonta tehtiin monikanavaisesti lehti-ilmoittelun, display-mainonnan ja pankkien omien kanavien kautta. Oleellista oli yhdenmukaisuus – kampanjan tunnistettavuus oli tärkeää maksimoida.

project-pic
project-pic

200 milj. EUR 

 

arvoinen listautumisanti 2015 OMX Helsinki

project-pic

Tulokset

Kun kello soi Helsingin pörssissä, oli Asiakastieto onnistuneesti listautunut ja kampanja maalissa. 200 miljoonan euron osakekauppa oli saatu tehtyä, ja projektin kaikki osapuolet tyytyväisiä. Olimme onnistuneet pysymään tiukassa aikataulussa sekä julkaisusuunnittelun, mainonnan että verkkokehityksen osa-alueilla.

“Se mitä erityisesti arvostin oli asenne työntekoon. Ylititte odotukset.”

Nina Härkönen, Markkinointipäällikkö, Suomen Asiakastieto