Käyttökokemus ja käyttöliittymäsuunnittelu (UX & UI)

Digitaalisten palveluiden käytön pitää olla helppoa. Autamme asiakkaitamme tarjoamaan käyttäjilleen loistavan käyttökokemuksen mm. käyttöliittymäsuunnittelun ja palvelumuotoilun keinoin. Keskustelemme mielellämme juuri teille sopivasta lähestymistavasta.

Lue lisää ja ota yhteyttä.

Miten tarjoamme suunnittelupalveluita

gabrielle-henderson-HJckKnwCXxQ-unsplash-2000.jpg

Käyttäjätutkimus ja palvelumuotoilu

Kaikki lähtee käyttäjistä. Jos taustatietoa ei ole kerätty riittävästi tai halutaan muuten syventää ymmärrystä lähtötilanteesta, voi olla tarpeen toteuttaa tutkimuksen tai osallistavan suunnittelun kokonaisuus. Autamme lisäämään ja syventämään tietoa käyttäjien tarpeista mm. haastatteluilla, kyselyillä ja data-analyysillä. Fasilitoimme myös osallistavia työpajoja, jotta asiakkaan oman tiimin tieto, osaaminen ja motivaatio saadaan mukaan hankkeeseen.

Design sprint -työpaja

Design sprint on loistava tapa päästä nopeasti samalle aaltopituudelle: kyseessä on lyhyt ja intensiivinen, yhdessä suunnitteluun perustuva työpaja. Sen avulla päästään nopeasti tuloksiin rajaamalla käsiteltävä ongelma riittävän selkeäksi ja tuomalla oikeat ihmiset samaan tilaan muutamaksi päiväksi. Suosittelemme tätä erityisesti projektin alkuun, tai jos jokin kriittisen tärkeä kysymys uhkaa pysäyttää kehitystyön etenemisen.

Lue lisää: Design Sprint

you-x-ventures-m2TU2gfqSeE-unsplash.jpg
danae-paparis-ds.jpg

Käyttöliittymäsuunnittelu & prototyyppaus

Kun työn eteneminen on selkeää ja työn kohde määritelty, voimme edetä suunnittelemaan yksittäisiä näkymiä ja siirtymiä niiden välillä. Lähdemme liikkeelle rautalangoista ja siirrymme kohti lopullisen näköisiä, interaktiivisia layoutteja ja mock up -malleja. Riittävä määrä iteraatiota käyttöliittymäsuunnittelussa voi säästää huomattavasti suuremman määrän työaikaa (ja kustannuksia) myöhemmässä kehityksessä.

Käytettävyystestaus

Suunnittelemme ja toteutamme käytettävyystestauksia verkkopalveluille ja käyttöliittymille. Testaus antaa arvokasta tietoa oikeilta käyttäjiltä, validoi tehdyt suunnitelmat ja mahdollistaa korjausliikkeet ennen kuin mitään on ehditty koodata. Pystymme toteuttamaan käyttäjätestaukset oikeilla käyttäjillä jopa muutamassa viikossa.

LUE LISÄÄ KÄYTETTÄVYYSTESTAUKSESTA PALVELUNA

kobu-agency-7okkFhxrxNw-unsplash.jpg
balazs-ketyi-9VzoRKfBsMM-unsplash.jpg

Ohjeistus ja dokumentaatio

Suunnittelun tulokset kootaan yhteen ja ohjeistetaan. Dokumentaatio voi olla kevyt ohjeistus tai laaja Design system -kirjasto. Siinä esitetään ainakin suunnittelun tärkeimmät periaatteet ja visuaaliset säännöt esimerkkeineen. Pitkässä juoksussa toimiva Design system -ohjeistus luo palvelun tai tuotteen kehitykseen jatkuvuutta ja eheyttä, niin että myös myöhemmät saman palvelun ääressä työskentelevät tuottavat tuloksia jotka ovat linjassa aiemman kanssa.

Valittuja suunnittelutyön referenssejä:

Case-esittely:

Hel.fi – käyttöliittymäsuunnittelu ja frontend-toteutus

Hel.fi on Helsingin kaupungin kasvot verkossa. Useat kaupunkilaiset käyttävät sen alaisia kaupungin digitaalisia palveluita päivittäin. Uudistimme Helsingin kaupungin verkkoportaalin käytettävyys ja brändäys mielessä.

KATSO PROJEKTIESITTELY

helfi2018-2-1024x512.jpg

Case-esittely:

Waltti digitaalinen asiakaspolku

Toteutimme Waltin tiimin kanssa laajan suunnitteluprojektin, joka kattoi digitaalisen asiakaspolun ja verkkokaupan.

KATSO PROJEKTIESITTELY

Miten liikkeelle?

Soita meille tai jätä viesti alla olevalla lomakkeella. Olemme sinuun yhteydessä arkisin 24h sisällä. Jos sinulla ei ole valmista tarjouspyyntöä, keskustelemme tarpeistanne mielellämme. Katsotaan miten voimme olla avuksi!