Agendan blogi

Konkreettisia vinkkejä digitaalisten palveluiden kehittämiseen, syventäviä katsauksia digitaalisen palvelumuotoilun teemoihin, lisätietoa palveluistamme & yleisiä kuulumisia.


Seepsula Pro iOS-sovellus julki

Kirjoittaja: Anssi Kokkonen 19.02.2018

Seepsula Pro on vihdoin julkaistu App Storessa. Suunnittelimme ja toteutimme Seepsulalle tilaussovelluksen, jolla yrityksen asiakkaat voivat nopeasti ja näppärästi tilata Seepsulasta kiviaineksia. Sovellus on nyt tarjolla iPhone-puhelimiin, mutta tulee pian myös Android-malleihin. Sovelluksen tavoitteena on tarjota Seepsulan asiakkaille puhelinsoittoa parempi, nopeampi ja varmempi tilaustapa. Sovelluksella voi tehdä monipuolisia varauksia ja tilauksia, ja räätälöidä yksittäisiä kuormia vaunukohtaisesti.  […]

Digikokemus 2018

Kirjoittaja: Anssi Kokkonen 10.01.2018

Olemme avanneet vuoden mittaisen kyselyn, jolla pyrimme selvittämään suomalaisten yrityspäättäjien suhtautumista digitaalisen käyttäjäkokemuksen arvoa heidän liiketoimintansa kannalta.

Rauhallista joulua ja loistavaa uutta vuotta!

Kirjoittaja: Kristjan Laansalu 22.12.2017

Haluamme kiittää kaikkia asiakkaita ja yhteistyökumppaneita mahtavasta vuodesta 2017! Jouluna Agendan väki pääosin lomailee, mutta tarvittaessa meidät saa kiinni puhelimella. Olemme taas työpöytiemme ääressä heti tammikuun alussa ja odotamme innoilla uusia haasteita joten pidetään yhteyttä! t. Agendalaiset  

Agendan uusi analytiikkapohjainen palvelu auttaa hyödyntämään käyttäjädatan

Kirjoittaja: Anssi Kokkonen 07.11.2017

Agenda lanseerasi viime viikolla uuden datavetoisen käyttäjäymmärryspalvelun nimeltä Agenda Insights. Tässä kirjoituksessa avaan hieman palvelun syntymisen kontekstia, palvelun tarkoitusta ja sisältöä.   Lyhyt historiikki Agendan syntytarinaan liittyy vahva design-eetos. Halusimme yhdistää osaamisemme muotoilusta ja näkemyksemme digitaalisten palveluiden tulevaisuudesta. Jonkin aikaa keskityimme kahteen pääteemaan: suunnitteluun ja tekniseen toteutukseen. Sittemmin jouduimme toteamaan ettemme voi sanoa suunnittelevamme käyttäjälähtöisesti, […]

Kuinka hyötyä käyttäjädatasta?

Kirjoittaja: Anemone Aaltonen 25.10.2017

Käyttäjätiedosta lisää arvoa oivaltamalla Digitaalisessa maailmassa toimivat yritykset saavat jatkuvasti valtavat määrät dataa verkossa tapahtuvista asioista. Silti esimerkiksi verkkopalvelun käytöstä saatava tieto jää usein hyödyntämättä yrityksen päätöksenteossa ja jokapäiväisessä toiminnassa. Suurin syy tähän on haasteellisena koettu datan tulkinta, joka vaatii jatkuvasti kehittyvien analyysityökalujen lisäksi tietoa tehokkaiden analyysien periaatteista, luovaa ja konkreettista oivaltamista, ymmärrystä yrityksen digitaalisen […]

SSL-salaus käyttöön verkkopalveluissa

Kirjoittaja: Kristjan Laansalu 12.10.2017

Jos verkkopalvelusi ei ole vielä salatun yhteyden (https) takana niin nyt on hyvä aika laittaa asia kuntoon. Verkossa törmään jatkuvasti liian moneen palveluun, joiden tulisi toimia suojatun yhteyden takana, mutteivat näin tee. Verkkopalvelun https yhteys tarkoittaa tietoliikenneyhteyden salaamista käyttäjän ja verkkopalvelun välissä. Mikäli verkkopalvelussa on käytössä esimerkiksi lomakkeita, on salatun liikenteen käyttäminen erityisen tärkeää käyttäjien […]

Agendan blogi

Konkreettisia vinkkejä digitaalisten palveluiden kehittämiseen, syventäviä katsauksia digitaalisen palvelumuotoilun teemoihin, lisätietoa palveluistamme & yleisiä kuulumisia.